Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne Jelfa SA w Jeleniej Górze jest jednym z większych zakładów przemysłowym miasta i regionu. W swej ponad 70 letniej historii współpracowało i nadal wspiera lokalne wydarzenia związane między innymi z ochroną zdrowia, działalnością społeczną czy też po prostu dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem.
Aktualności
INFORACJA O REALIZOWANEJ STARTEGII PODATKOWEJ ZA ROK PODATKOWY 2022
Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne Jelfa S.A.
ul. Wincentego Pola 21, 58-500 Jelenia Góra
NIP 6110203055
Informacja o realizowanej strategii podatkowej
za rok podatkowy
2022
Realizując obowiązek wynikający z art. 27c ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne Jelfa S.A. z siedzibą w Jeleniej Górze (Jelfa, Spółka) przedstawia informację o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy 2022:
1. Informacje o stosowanych przez Spółkę:
a) procesach oraz procedurach dotyczących zarządzania wykonywaniem obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego i zapewniających ich prawidłowe wykonanie.
Spółka posiada procedury i oparte na codziennej praktyce procesy umożliwiające zarządzanie i właściwe wykonywanie obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego.
W zakresie bieżącej praktyki, Spółka realizuje procesy gwarantujące dochowanie należytej staranności, a w szczególności:
- Weryfikuje dane dotyczące kontrahentów, a w tym:
- występowanie rachunku bankowego na białej liście lub / i weryfikuje prawidłowość rachunku bankowego z kontrahentem
- rejestrację kontrahenta jako podatnika podatku VAT w Polsce
- rejestrację kontrahenta UE jako podatnika VAT UE
- Kompletuje dokumentację dotyczącą WDT i exportu, umożliwiającą prawidłowe zastosowanie preferencyjnej stawki VAT
- Weryfikuje transakcje zakupowe z nierezydentami pod kątem występowania podatku
u źródła, a w tym:- Analizuje transakcje pod kątem występowania obowiązku podatkowego
- Analizuje umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania
- Gromadzi dokumentację, a w szczególności certyfikaty rezydencji i oświadczenia odbiorcy płatności dotyczące okoliczności związanych z płatnością i statusu podatkowego odbiorcy
Ponadto Spółka posiada procedury i regulaminy, w tym m. in.:
- Procedury korporacyjne SOX (Sarbanes Oxley Compliance), na bazie których wdrożone
są punkty kontrolne zapewniające prawidłowość procesów i kompletność zapisów księgowych, m.in.:- Procedura uzgodnienia sald
- Procedura sprawozdawczości finansowej, konsolidacji i zamknięcia ksiąg, księgowości, a w szczególności harmonogram zamknięcia miesiąca, zapewniający, że wszystkie dokumenty są zaksięgowane, podatki zaksięgowane, konta rozliczone
- Procedura środków trwałych
- Procedura zapasów
- Procedura płac
- Procedura procesu P2P
- Procedura treasury
- Procedura Phishing
- Procedury wewnętrzne, które umożliwiają prawidłowe wywiązywanie się z obowiązków podatkowych, m. in.:
- Procedura zawierania umów zawierająca dokument CAF (CONTRACT APPROVAL FORM) wymagany przy zawieraniu każdej umowy
- Procedura i polityka samochodowa
- Procedura Akceptacja i rozliczanie wydatków służbowych
- Polityka zaopatrzenia i zakupów
- Procedurę MDR, na którą składają się:
- Ramowa procedura w zakresie przeciwdziałania niewywiązywaniu się z obowiązku przekazywania informacji o schematach podatkowych, oraz
- Instrukcja MDR
b) dobrowolnych formach współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej
W 2022r. Spółka nie realizowała form dobrowolnej współpracy z organami KAS. Spółka w szczególności nie zawierała umów współdziałania, uprzednich porozumień cenowych ani nie występowała o wydanie opinii zabezpieczających.
2. Informacje:
a) odnośnie realizacji przez podatnika obowiązków podatkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
Spółka prowadzi w Polsce aktywną działalność gospodarczą i jest polskim rezydentem podatkowym.
W ramach ciążących na niej obowiązkach wynikających z przepisów prawa podatkowego, w 2022 roku Spółka odprowadzała:
- jako podatnik:
- podatek dochodowy od osób prawnych
- podatek od towarów i usług
- cło
- podatek od nieruchomości
- jako płatnik:
- podatek dochodowy od osób fizycznych, oraz
- podatek dochodowy od osób prawnych (podatek u źródła – WHT)
W związku z ciążącymi na niej, jako podatniku i płatniku, obowiązkami podatkowymi, Spółka składała wymagane prawem deklaracje, zeznania oraz informacje podatkowe a także przygotowywała wymagane dokumentacje (np. dokumentacja cen transferowych).
Wdrożone przez Spółkę procedury i procesy oraz kompetentny zespół umożliwiły Spółce rzetelne wywiązywanie się ze zobowiązań podatkowych za rok podatkowy zakończony 31 grudnia 2022 roku.
b) o liczbie przekazanych Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacji o schematach podatkowych, o których mowa wart. 86a § 1 pkt 10 Ordynacji podatkowej, z podziałem na podatki, których dotyczą.
W 2022 roku Spółka nie przekazała Szefowi KAS informacji o schemacie podatkowych (MDR-1) ani informacji korzystającego o schemacie podatkowym (MDR-3).
3. Informacje o:
a) transakcjach z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4, których wartość przekracza 5% sumy bilansowej aktywów w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ustalonych na podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania finansowego spółki, w tym podmiotami niebędącymi rezydentami podatkowymi Rzeczypospolitej Polskiej:
Podmiot | Kraj siedziby | Typ transakcji | Wartość transakcji |
Bausch Health Ireland Limited | Irlandia | Sprzedaż produktów | 118 537 565,15pln |
Bausch Health Magyarország Kft | Węgry | Dywidenda | 118 755 576,23pln |
Bausch+Lomb OPS B.V. | Holandia | Udzielenie pożyczki | 140 273 502,54pln |
Bausch Health Poland Sp. z o.o. | Polska | Nowacja weksli | 137 619 315,08 pln |
b) planowanych lub podejmowanych przez podatnika działaniach restrukturyzacyjnych mogących mieć wpływ na wysokość zobowiązań podatkowych podatnika lub podmiotów powiązanych w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4
Spin off:
6 sierpnia 2020 r. Grupa Bausch Health ogłosiła plan wdrożenia globalnego Projektu „Spin off” mającego na celu wyodrębnienie w jej ramach dwóch pionów gospodarczych. Po częściowym wdrożeniu Projektu w Grupie Spółka posiada dodatkowego odbiorcę z Grupy, co nie wpływa zasadniczo na wolumen jej produkcji i sprzedaży.
4. Informacje o złożonych przez podatnika wnioskach o wydanie:
a) ogólnej interpretacji podatkowej, o której mowa w art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej:
Spółka nie składa takich wniosków.
b) interpretacji przepisów prawa podatkowego, o której mowa w art. 14b Ordynacji podatkowej: Spółka nie składa takich wniosków
c) wiążącej informacji stawkowej, o której mowa w art. 42a ustawy o podatku od towarów i usług: Spółka nie składa takich wniosków.
d) wiążącej informacji akcyzowej, o której mowa w art. 7d ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 722, z późn. zm.14):
Spółka nie składa takich wniosków.
5) informacje dotyczące dokonywania rozliczeń podatkowych podatnika na terytoriach lub w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową wskazanych w aktach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11j ust. 2 i na podstawie art. 23v ust. 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz w obwieszczeniu ministra właściwego do spraw finansów publicznych wydanym na podstawie art. 86a § 10 Ordynacji podatkowej.
Spółka nie dokonywała rozliczeń podatkowych na terytoriach lub w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową.